שירות מצברים לרכב – מהו שירות טוב?

//שירות מצברים לרכב – מהו שירות טוב?

שירות מצברים לרכב – מהו שירות טוב?

כל בעל רכב, לא משנה אם יש לו טויוטה חבוטה וישנה או מרצדס הדורה ויוקרתית, זקוק למצבר איכותי ותואם לרכב שלו.

תפקידו של מצבר לרכב הוא לספק חשמל למערכות הרכב השונות. המצבר הומצא לפני כ 150 שנה על ידי רופא צרפתי בשם נסטון פלנטה שגילה כי השרייה של עופרת בתוך חומצה יוצרת זרם חשמלי שניתן להטענה מחדש. בכל מצבר קיימים 3 מרכיבים עיקריים: אלקטרוליט, קוטב חיובי וקוטב שלילי. תקלה בכל אחד מהמרכיבים הללו עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך. אורך חייו הממוצע של מצבר הוא כ3-4 שנים ולאחר מכן יהיה צורך להחליפו בחדש.

כיצד יודעים מתי צריך להחליף מצבר?

ברוב המקרים לא יהיו לכם ספקות כי המצבר ישבוק חיים לחלוטין, הרכב לא יניע כלל או יניע בקושי רב. סימן נוסף שיכול להעיד על כך שהמצבר כבר מרוקן הוא, אם בעת ההנעה ישנם רעשים או תקתוקים או שהתאורה בלוח השעונים נעשית עמומה בזמן של הפעלת מזגן או תאורה ברכב. בכל מקרה של ספק יש להתייעץ עם מומחה בתחום. חברה המספקת שירות טוב ואיכותי לא תחליף לכם את המצבר רק אם השתכנעו שהמצבר חסר תקנה וסיים את תפקידו בעולם.

אילו מצברים לרכב מומלצים?

בעת החלפה של מצבר לרכב חובה לוודא את התאמתו המוחלטת של המצבר לרכב. ההתאמה צריכה להיות הן במידותיו החיצוניות של המצבר והן בכושר ההנעה /פריקה הנדרש לרכב. ישנם דגמים רבים של מצברים לרכב ולכן יש צורך להתייעץ עם איש מקצוע וכן לעיין בספר יצרן הרכב לבדיקה של האמפר לשעה ועמידות המצבר בפריקה שלו.

נקודה נוספת שחשוב לתת עליה את הדעת היא לוודא כי המצבר מתאים לאקלים הישראלי. מצברים רבים מגיעים עם ריכוז חומצה גבוה ולכן המצברים המתאימים ביותר למזג האוויר המקומי הינם מצברי קלציום-היברדי ולא קלציום-קלציום. מצברים אלו הם בעלי איבוד מים בינוני, אך העמידות שלהם בחום ובפריקה גבוהה לעומת מצברי קלציום-קלציום שכמעט לא מאבדים מים אך העמידות שלהם בחום בינונית והעמידות בפריקה נמוכה.

בכל מקרה, אם אתם זקוקים לשירות מצברים לרכב, מומלץ להתייעץ עם מומחים.

0/5 (0 Reviews)
By | 2018-06-19T11:20:54+03:00 יוני 19th, 2018|בלוג מצברים|
דילוג לתוכן