053-3538038

איך להחליף מצבר

איך להחליף מצבר – המדריך השלם

החלפת מצבר היא פעולה שכל בעל רכב מבצע – בכוחות עצמו או בעזרת איש מקצוע – אחת למספר שנים. למרות זאת, יש הרבה שאלות ולפעמים גם חששות סביב הפעולה הזו. כדי שתוכלו להתנהל נכון ובראש שקט, הכנו עבורכם מדריך מפורט שמסביר איך להחליף מצבר. מוזמנים לקרוא ולהיעזר בו.

 

אף פעם לא החלפתם מצבר לבד?

הכנו לכם מדריך מיוחד להחלפת מצברים

לא יודעים אם הבעיה היא במצבר?

אנו כאן בשבילכם – ייעוץ והחלפת מצבר עד הבית

הגעה תוך 30 דקות לכל מקום

 

לבירורים נוספים והזמנה מידית חייגו:

053-353-8038

איך להחליף מצבר

 

החלפת מצבר – מתי ואיך?

* מתי מחליפים מצבר? – אם המצבר ישן מאוד (תוחלת החיים של מצבר איכותי היא 3-4 שנים ברכב, כשנתיים בקטנוע ו-4-5 שנים באוטובוסים ומשאיות), וגם כשיש תקלה במצבר שאי אפשר או לא כדאי לתקן.

* איך להחליף מצבר? – אדם עם חוש טכני סביר יכול להחליף מצבר לבד. בהתאם אופציה אחת היא לקנות מצבר ולהתקין אותו בכוחות עצמכם. כדי לעזור לכם הכנו לכם הסבר מפורט, שלב אחרי שלב, בהמשך העמוד.

 

איך יודעים שהגיע הזמן להחליף מצבר?

אחת הסיבות להחלפת מצבר היא הגיל שלו. מועד הייצור של המצבר מופיע על גבי המארז (מודפס על המצבר או על מדבקה בולטת). מומלץ כאשר מתקינים מצבר חדש לכתוב את מועד ההחלפה הבא, בהתאם לתוחלת החיים של הדגם הספציפי, במקום בולט ברכב. אפשר גם להכין מראש תזכורת לצורך בהחלפה, וכך תקטינו למינימום את הסיכון להיתקע בזכות העובדה שתתקינו מצבר חדש עוד לפני שזה הקיים שובק חיים לגמרי.

 

תקלות נפוצות במצבר שבהן צריך להחליף מצבר

התקלה מה חשוב לעשות? הערות
רכב לא מניע אפשר לנסות להניע עם כבלים. אם הרכב מתניע, כנראה שהבעיה היא לא במצבר אבל בכל מקרה כדאי לבדוק אותו כאשר הרכב לא מניע, בדיקת מצבר מתבצעת באמצעות מכשירים כמו רב מודד או בוסטר
קושי בהתנעה בבוקר המצבר לקראת סוף חייו ונדרשת החלפה מומלץ לא להתעכב בהחלפה
חלונות זזים לאט מומלץ לבדוק אם המצבר טעון ייתכן שהמצבר התרוקן (בגלל תקלה או כי לא השתמשתם ברכב זמן רב)
מזגן לא מקרר אם אין שום בעיה במזגן, המצבר חלש אם המצבר ישן, רצוי להתקין חדש

 

איך אפשר לדעת בוודאות שצריך להחליף מצבר?

בדיקה מקצועית תאפשר לכם לדעת בוודאות אם הבעיה היא במצבר או ברכיב אחר. אנחנו במצברים נט מחליפים מצבר רק לאחר בדיקה יסודית של המצבר הקיים כדי להבין מהי התקלה ומהו הפתרון הנכון. לפעמים מספיק לנקות קורוזיה, להוסיף מים מזוקקים, להדק חיבור שהתרופף או להטעין מצבר שהתרוקן.

 

איך להחליף מצבר בלי להסתכן?

* מקום בטוח – חשוב לבצע את ההחלפה הרחק מכלי רכב אחרים.

* המתנה – אם אתם מחליפים מצבר אחרי נסיעה, חכו 10 דקות אחרי כיבוי המנוע.

* רכב נייח לגמרי – אל תשכחו להוציא את המפתחות מהסוויץ' ולוודא שההנדברקס מורם. כמו כן יש להחליף מצבר רק במקום מישורי, כך שהרכב לא יתדרדר פתאום.

* ציוד מגן – כפפות מבודדות, משקפי מגן ובגדים ארוכים יגנו עליהם מפני החומרים הבעייתיים שיש במצבר.

* בלי תכשיטים מתכתיים – חובה להסיר שעונים, טבעות ושאר פריטים מתכתיים כדי למנוע סכנת התחשמלות.

 

8 שלבים חשובים בהחלפת מצבר

1.הבנה

ההבנה שצריך להחליף את המצבר, אחרי שבוצעו כל בדיקות הרלוונטיות.

2. בחירת מצבר חדש

שימו לב: חובה לוודא שהמצבר הנבחר מותאם באופן מושלם לדגם הספציפי של הרכב שלכם, בהתאם לנפח המנוע, שנת הייצור וכו'. אם אתם זקוקים לייעוץ מקצועי לגבי מצבר לסוג הרכב שלכם אנחנו כאן בשבילכם.

3. איתור

לרוב המצבר בולט בתוך המנוע. לפעמים תצטרכו להסיר מכסה פלסטיק, ויש גם כלי רכב מסוימים (למשל דגמי BMW או מרצדס) שבהם המצבר ממוקם דווקא בתא המטען. בכל מקרה קל לזהות את המצבר בזכות 2 הכבלים שמתחברים למארז.

4. ניתוק המצבר

ניתוק הכבלים מהמצבר הקיים מחייב זהירות. שימו לב: חובה להתחיל את השלב הזה עם ניתוק הכבל השלילי. בכל דרך אחרת אתם עלולים לגרום לקצר חשמלי ולנזק! לצורך הניתוק תצטרכו לשחרר את הברגים של הכבל בעזרת מפתח ברגים (7 מ"מ, 8 מ"מ, 10 מ"מ או 13 מ"מ).

לאחר מכן פשוט מחליקים כלפי מעלה את הכבל. חשוב לוודא שהכבל לא נוגע במתכת. כשהכבל שהיה מחובר לקוטב המינוס מנותק, אפשר לנתק את הכבל השני, שמחובר לקוטב הפלוס. ודאו שהכבלים לא נוגעים אחד בשני (וגם לא במתכת).

5. שחרור המצבר

שחרור המצבר מהפלטה שאוחזת בו מתבצע באמצעות מברג (לא תמיד יש בו צורך). כשהמצבר משוחרר אפשר להרים אותו מהידית ולהניח על משטח ישר וקשיח.

שימו לב: יש מצברים שהמשקל שלהם מגיע ל-8-9 ק"ג, ולכן ייתכן שתצטרכו עזרה בהרמה. לא להתבייש, נפילה של מצבר עלולה לגרום לנזק רב.

6. ניקוי קורוזיה

החלפת מצבר היא הזדמנות מצוינת לנקות קורוזיה מהכבלים. עשו זאת עם נייר זכוכית, ובזהירות.

7. הצבת המצבר החדש

מניחים את המצבר החדש על המשטח המיועד לכך. רצוי למרוח מעט גריז על הקטבים במטרה להגן עליהם מקורוזיה.

8. חיבור

קודם מחברים את הכבל החיובי לקוטב הפלוס ולאחר מכן את הכבל השלילי לקוטב המינוס.

עכשיו הרכב יניע בלי שום בעיה. אל תשכחו את הציוד שהשתמשתם בו וכמובן לא את המצבר הישן. נסיעה טובה!

0/5 (0 Reviews)
דילוג לתוכן