053-3538038

הרכב לא מניע

הרכב לא מניע? הכירו את 10 הסיבות הנפוצות ואת הפתרונות

רכב לא מניע הוא אחד המצבים היותר מעצבנים, ובמיוחד אם זה קורה כשאנחנו ממהרים (ומן הסתם כמעט תמיד אנחנו ממהרים). הפתרון לבעיה הוא בהתאם לסיבה לכך שהמנוע לא מתחיל לפעול, וכאן בעמוד תמצאו 10 סיבות אפשריות לרכב שאינו מניע.

 

הרכב שלכם לא מניע?

הכנו עבורכם מדריך עם כל הסיבות

האוטו לא מניע בגלל המצבר? אנו נעזור!

החלפת מצברים בכל שעה ובכל מקום

הגעה תוך חצי שעה לבדיקת המצבר

 

לפרטים נוספים והזמנת השירות חייגו:

053-353-8038

הרכב לא מניע

 

1. הרכב לא מניע תקתוקים

מסובבים את המפתח בסוויץ' ובמקום לשמוע את ההתעוררות הרגילה של המנוע שומעים רק תקתוקים? סביר להניח שהסיבה היא התרוקנות המצבר. ההתרוקנות יכולה להתרחש בגלל בעיה באלטרנטור, בגלל שלא נסעתם עם הרכב זמן רב וגם כי המצבר הגיע לסוף חייו.

 

2. הרכב לא מניע ויש חשמל

במקרה שבו יש חשמל, כלומר מערכת השמע עובדת, החלונות החשמליים עולים ויורדים וכו', אפשר להיות רגועים לגבי המצבר – הוא תקין. הרכב לא מניע עקב בעיה בקודן, בפיוזים, במערכת הזרקת הדלק, בסטרטר ויש עוד אפשרויות ולכן נדרשת בדיקה מקצועית לאיתור בעיית החשמל ברכב.

 

3. הרכב לא מניע גם עם כבלים

כשהרכב לא מניע ובכל זאת רוצים לנסוע איתו, האופציה הנפוצה היא שימוש בכבלים כדי לגרום למנוע לעבוד, לפחות עד המוסך. אם גם עם כבלים הרכב לא מניע, השאלה היא אם הסטרטר עובד: אם כן, המצבר גמור והגיע הזמן לבחור מצבר לפי סוג הרכב שלכם. אם לא, יכול להיות שהבעיה היא בקודן. כדי לדעת איזה מהתרחישים הוא הנכון, תוכלו לנסות לחבר את המצבר לבוסטר חיצוני – אם זה הצליח, כלומר הרכב מניע, אכן נדרשת החלפת מצבר.

 

4. הרכב לא מניע אין סטרטר

כשאין סטרטר, פשוט לא שומעים כלום כשמסובבים את המפתח בסוויץ' (בדרך כלל התחושה תהיה שהמכונית "מתה" לגמרי). סביר להניח שהמצבר גמור, אבל רגע לפני שאתם קונים מצבר כדאי לעשות עוד בדיקה – יכול להיות שאחד החיבורים של המצבר (לקוטב הפלוס או לקוטב המינוס) פשוט התנתק. לכן כדאי לפתוח את מכסה המנוע ולבדוק אם החיבורים יציבים.

 

5. הרכב לא מניע בבוקר

יש מצבים שבהם בשעות היום הרכב מניע בקלות, אבל בבוקר הפעולה הזו נתקלת בקשיים. במיוחד עלול להתגלות קושי בבוקר כשהטמפרטורות נמוכות. הסיבה לכך היא שהמצבר כבר לקראת הסוף, כך שבעצם הרווחתם התרעה ותוכלו להחליף אותו לפני שהוא כבר עבר את קצה גבול היכולת שלו.

 

6. הרכב לא מניע יש סטרטר

מצב שבו אתם כבר מרגישים שהכל בסדר, שהרכב מניע ואפשר לנסוע, אבל המנוע לא נכנס לפעולה. המסקנה היא שהסטרטר תקין והבשורות הטובות הן שגם המצבר ממלא את ייעודו. מה כן הבעיה? או הקודן או הקראנק (חיישן שהתפקיד שלו הוא להעביר מידע מהמנוע אל מחשב הרכב).

 

7. הרכב לא מניע בגלל קודן

אם הבעיה היא הקודן, אפשר לנסות לנקות את המגעים שלו. לפעמים הבעיה היא באינטראקציה עם המצבר, ולכן תוכלו גם לנתק את המצבר, לחכות חצי שעה, ואז לנסות להפעיל שוב את הקודן. אם הבעיה נמשכת, איש המקצוע המתאים עבורכם הוא מנעולן רכב (שיטפל בקודן התקול).

 

8. מצבר חדש הרכב לא מניע

קודם כל חשוב לנו להדגיש שכשאנחנו מתקינים מצבר חדש, אנחנו כמובן מבצעים את כל הבדיקות הנחוצות כדי לוודא שהוא מתניע את הרכב. אם החלפתם מצבר לבד, והרכב עדיין לא מניע, יש שתי אפשרויות:

א. הבעיה לא הייתה באמת במצבר, ולכן החלפת המצבר לא פתרה אותה והרכב עדיין לא יניע.

ב. המצבר לא מתאים לרכב. ניתן לבדוק בספר הרכב איזה מצבר מתאים לדגם הספציפי שלכם, ואם תרצו תוכלו גם לשאול אותנו.

 

9. אזל הדלק

מנוע חייב דלק כדי לפעול, בהתאם במצב כזה – כשמד הדלק מראה שאכן המיכל התרוקן לגמרי – תצטרכו למלא בקבוק או ג'ריקן בדלק, ובאמצעותם לדאוג שבמיכל הדלק תהיה כמות מספקת כדי להגיע לתחנת הדלק עם הרכב.

חשוב לציין שהתרוקנות מיכל הדלק עלולה לגרום נזק למנוע, עקב כניסת אוויר או לכלוכים למערכת. מומלץ למלא דלק כבר כשמד הדלק מצביע על רבע או שליש מיכל, וכך גם לא תיתקעו עם רכב לא מניע.

 

10. תקלה באלטרנטור

האלטרנטור הוא זה שמטעין את המצבר כדי שרכיב זה יספק חשמל לכל המערכות הרלוונטיות. האלטרנטור מופעל ע"י המנוע, באמצעות רצועה, וכך הוא ממלא את המצבר בזמן הנסיעה. אם הבעיה היא באלטרנטור תצטרכו להגיע למוסך כדי שיטפל בו או יחליף אותו. בעיות אפשריות הן תקלה בווסת (ולכן טעינת יתר או טעינת חסר של המצבר), רצועה קרועה (הרצועה שמחברת את האלטרנטור למנוע נשחקת עם הזמן) ופגיעה ברכיבים החשמליים. האינדיקציה הטובה ביותר לתקלה באלטרנטור היא הידלקות הנורה המתאימה (זו עם הסימן של המצבר) בלוח המחוונים.

 

לסיכום

אם הרכב לא מניע, חשוב לאבחן את הסיבה המדויקת. אם הגורם הוא מצבר שהגיע לסוף חייו, נשמח לעזור לכם לבחור מצבר חדש שמותאם לרכב שלכם באופן מושלם. למעשה השירות שלנו כולל בכל מקרה בדיקה של המצבר הקיים, כדי לוודא שאכן נדרשת החלפתו, כך שלא תשלמו סתם. עוד כדאי לדעת שאנחנו מציעים את מיטב המצברים של המותגים המובילים במחירים תחרותיים מאוד.

0/5 (0 Reviews)
דילוג לתוכן